Általános Szerződési Feltételek

  1. Általános rendelkezések
  2. Adásvételi szerződés megkötésének módja
  3. Eladó tájékoztatási kötelezettsége
  4. Eladó jogai és kötelezettségei
  5. Vevő jogai és kötelezettségei
  6. Szállítási és fizetési feltételek
  7. Vételár
  8. Tulajdonjog megszerzése és a kárveszély átszállása
  9. Reklamációs rend
  10. Adatvédelem
  11. Szerződéstől való elállás
  12. Online vitarendezési platform
  13. Termékértékelések
  14. Ajándékutalványok (tanúsítványok)
  15. Bazár
  16. Nyeremények és nyereményjátékok
  17. Záró rendelkezések
  18. Webhely használat feltételei
  19. Felelősség

1. Általános rendelkezések

1.1 Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban „Szerződési feltételek”) szabályozzák a szerződő felek által kötött adásvételi szerződésből adódó jogokat és kötelezettségeket az üzleti társaság – eladó Katkyn, s.r.o., székhelye Račianska 88 B, 831 02 Pozsony – Újváros, statisztikai számjele: 54 684 790, bejegyezve a Pozsonyi III. Kerületi Városi bíróság cégjegyzék, Sro részleg, 163551/B betétszámja alatt, Adószám (DIČ): 2121813067, Közösségi adószám (IĆ DPH): SK2121813067, telephely: Istrochem üzemi területe, Vajnorská 127/C, 83103 Pozsony (a továbbiakban mint „Eladó“) és vevő – fogyasztó (a továbbiakban mint „Vevő“) között, amelynek tárgya áruk adásvétele az Eladó elektronikus kereskedelmi webhelyén.

Jelen Szerződési feltételek a www.mackojatek.hu online áruházban történő vásárlásra vonatkoznak, részletesen szabályozzák és pontosítják a Vevő és az Eladó jogait és kötelezettségeit és szerves részét képezik az Eladó és Vevő között kötött adásvételi szerződésnek.

Felügyeleti szerv

Szlovák Kereskedelmi Felügyelet (SOI)
SOI Pozsonyi Kerületi Felügyelősége
Prievozská 32, P.O. Box 5, 820 07 Bratislava 27
termékek műszaki ellenőrzése és fogyasztóvédelmi részleg

1.2 Vevő a jelen Átalános Szerződési Feltételek értlemében a fogyasztó.

1.3 A fogyasztó a jelen Általános Szerződési Feltételek értlemében minden olyan természetes személy, aki az adásvételi szerződés megkötése és teljesítése során nem a saját kereskedelmi vagy vállalkozói tevékenysége, hivatása illetve foglalkozása keretén belül jár el. Jogi személyekre külön jogok és feltételek vonatkoznak.

1.4 Megrendelés leadásakor a Vevő, mint fogyasztó, megadja az utónevét, vezetéknevét, lakcímét, telefonszámát és e-mail címét.

1.5 Szerződő felek megállapodtak, hogy a Vevő a megrendelés leadásával a jelen Általános Szerződési Feltételeket elfogadja és egyetért azzal, hogy a benne foglalt feltételek és rendelkezések az Eladó által üzemeltetett bármely elektronikus webhelyen megkötésre kerülő adásvételi szerződésre, amely alapján az Eladó a megrendelést teljesíti (a továbbiakban, mint „Adásvételi szerződés”), valamint az Eladó és a Vevő között létrejövő minden olyan jogviszonyra vonatkoznak, amelyek az Adásvételi szerződésből és a panaszkezelési eljárásból kifolyólag keletkeznek.

1.6 Jelen Általános Szerződési Feltételek az Adásvételi szerződés szerves részét képezik. Abban az esetben, ha az Eladó és a Vevő írásos Adásvételi szerződést köt, amelyben megállapodnak a jelen Általános Szerződési Feltételektől eltérő feltételekről, az Adásvételi szerződés rendelkezései elsőbbséget élveznek a jelen Általános Szerződési Feltételek rendelkezéseivel szemben.

1.7 Az Eladó és a Vevő közötti szerződési viszony megkötésére az érvényes jogszabályok vonatkoznak. Ha a Vevő a szlovák Tt. 40/1964 sz. törvény, a szlovák Polgári Törvénykönyv 52.§ (4) bekezdése értelmében („Polgári Törvénykönyv“) fogyasztónak minősül, a jelen Általános Szerződési Feltételekben nem szabályozott jogviszonyokra az Eladó és Vevő között a Polgári Törvénykönyv, a szlovák Tt. 108/2024 sz. a fogyasztók védelméről és egyes törvények módosításáról szóló törvény („Fogyasztóvédelmi törvény“). Ha a Vevő vállalkozó, a jelen Általános Szerződési Feltételekben nem szabályozott jogviszonyokra a szlovák Tt. 513/1991 sz. módosított Kereskedelmi törvénykönyv („Kereskedelmi Törvénykönyv“) rendelkezései az irányadók.

A Szerződési feltételekre az alábbi, a Szlovák Köztársaságban érvényes és hatályos módosított törvények rendelkezései az irányadók:

Tt. 108/2024 sz. a fogyasztók védelemről és egyes törvények módosításáról szóló törvény

Tt. 40/1964 sz. törvénye Polgári törvényköny

2. Adásveteli szerződés megkötésének módja

2.1 Az Adásvételi szerződés a Vevő adásvételi szerződés-ajánlatának kötelező érvényű elfogadásával történik az Eladó részéről, amelyet a Vevő e-mail formájában küld el az Eladónak és/vagy az Eladó webhelyén közzétett kitöltött és elküldött adatlap formájában és/vagy telefonos megrendelés formájában tesz meg az Eladó felé (a továbbiakban, mint „Megrendelés”).

2.2 A megrendelés kötelező érvényű elfogadása az Eladó részéről a Vevő adásvételi szerződés-ajánlatának kötelező érvényű elfogadását valamint az áru elérhetőségének és érvényes árainak ellenőrzését és a Vevő által kérelmezett kiszállítási határidő hitelesítését követően történik e-mail formájában mint a „Megrendelés megerősítése“. Ha a megrendelt termék vételára magasabb a feltüntetettnél, úgy az Eladó köteles a Vevő hozzájárulását kérni az aktuális árlista szerinti magasabb vételárhoz még a megrendelés megerősítése előtt. Az Adásvételi szerződés csak abban az esetben tekintendő megkötöttnek, ha a Vevő az új árat elfogadja és az Eladó a megrendelést megerősíti. Az online áruházban feltüntetett áru és szolgáltatás árak tartalmazzák az ÁFÁ-t, melynek mértéke 27%. A megrendelés leadását követő automatikus visszaigazoló Értesítés a megrendelés felvételéről nem egyenlő a megrendelés kötelező érvényű elfogadásával; az Értesítés kizárólag tájékoztató jellegű és értesíti a Vevőt a megrendelés felvételéről. Szükség esetén a Vevő az általa megadott e-mail címre kapja a megrendelésével kapcsolatos további információkat.

Minden beérkezett elektronikus megrendelés Adásvételi szerződés-ajánlatnak minősül.

2.3 A megrendelés kötelező érvényű elfogadása tartalmazza az Adásvételi szerződés tárgyát képező áru megnevezésére és leírására vonatkozó adatokat, az áru árára vonatkozó adatokat és/vagy egyéb szolgáltatások adatait, a szállítási hely megnevezését és adatait, valamint a Vevő részére történő megegyezett helyszínre való szállítás díját, feltételeit, módját és időpontját, ez Eladó adatait (cégnév, székhely, adószám, cégnyilvántartási szám stb.), esetleg egyéb adatokat.

2.4 Vevőnek lehetősége van e-mailben vagy telefonon az Eladónak a megrendelés Eladó által való felvételétől számított 2 órán belül törölni a megrendelését. A Vevő köteles a megrendelés törléséről szóló értesítésben feltüntetni a megrendelés számát, nevét, telefonszámát, e-mail címét és a megrendelt áru kódját. A megrendelés törlése esetén az Eladó nem számol fel a Vevőnek semmilyen a megrendelés törlésével összefüggő költséget. Eltérő rendelkezések hiányában, ha a Vevő a megrendelés törlését megelőző időben kifizette az Eladónak az áru Vételárát vagy annak bizonyos részét, Eladó a megrendelés törlésétől számított 14 napon belül visszatéríti a Vevőnek a kifizetett Vételárat vagy annak részét a Vevő bankszámlájára.

2.5 A Tt. 222/2004 sz. az általános forgalmi adóról szóló módosított törvény értelmében 2013.01.01-től nem lehetséges a már kiállított adóügyi bizonylat (számla) adatainak változtatása. Az adóügyi bizonylat (számla) adatainak változtatása csak abban az esetben lehetséges, ha az ügyfél az árut még nem vette át és nem fizette ki.

2.6 Folyamatban levő akciók esetében az Eladó webhelyén található áru értékesítésére a jelen Általános Szerződési Feltételek mellett az adott akció kötelezőérvényű feltételei is vonatkoznak. Ha a Vevő az árut az adott akció feltételeivel ellentétben rendeli meg, az Eladónak jogában áll a Vevő rendelését törölni. A megrendelés törléséről a Vevő e-mailben kap tájékoztatást, eltérő rendelkezések hiányában, ha a Vevő a megrendelés törlését megelőző időben kifizette az Eladónak az áru vételárát vagy annak bizonyos részét, Eladó a megrendelés törlésétől számított 14 napon belül visszatéríti a Vevőnek a kifizetett vételárat vagy annak részét a Vevő bankszámlájára.

2.7 Vevő a megrendelés leadásával elfogadja a jelen Általános Szerződési Feltételeket, beleértve a panaszkezelési szabályzatot valamint tudomásul veszi, hogy a megrendelés fizetési kötelezettséggel jár. Jelen Általános Szerződési Feltételekre és panaszkezelési szabályzatra a Vevő a megrendelést megelőzően kellőképpen tájékoztatott a jelen Általános Szerződési Feltételekről és a panaszkezelési szabályzatról, és lehetősége van megismerni azokat. Vevő hozzájárul az Adásvételi szerződés megkötésékor a távoli kommunikációs eszközök használatához, a Vevőt nem terhelhetik a távoli kommunikációs eszközök használata ezzel kapcsolatban a Vevőnek nem keletkezhetnek költségei a távoli kommunikációs eszközök használatával kapcsolatban.

3. Eladó tájékoztatási kötelezettsége a távollévők között és az üzlethelyiségen kívül kötött szerződésekre vonatkozóan

3.1 Eladó közvetlenül a megrendelés Vevő általi megtétele előtt egyértelműen és jól látható módon tájékoztatja a Vevőt:

  1. az áru lényeges tulajdonságairól az áru fajtájának és jellegének megfelelő mértékben, valamint a további információk közlésének formájáról,
  2. az Eladó vagy az Eladó nevében eljáró személy kereskedési nevéről, székhelyéről vagy üzleti tevékenységének helyéről,
  3. az Eladó telefonszámáról,
  4. az áru teljes áráról, amennyiben az áru jellegéből adódóan az árat nem lehet előre észszerűen kiszámítani – az ár kiszámításának módjáról, valamint adott esetben az összes fuvardíj, szállítási vagy postaköltség mértékéről, illetve arról a tényről, hogy esetlegesen további költségek merülhetnek fel,
  5. a fizetés, a szállítás és a teljesítés feltételeiről, a határidőről, amelyen belül az Eladó vállalja, hogy leszállítja az árut,
  6. az áru megfelelőségének szavatolására vonatkozó jogszabályi kötelezettség fennállásáról, amennyiben azt az Eladó vagy gyártó biztosítja,
  7. a szerződés időtartamáról, illetve ha a szerződés határozatlan időre szól vagy automatikusan meghosszabbodik, a szerződés felmondásának feltételeiről,
  8. a digitális elemeket tartalmazó áruk, digitális tartalmak és digitális szolgáltatások működéséről, beleértve az alkalmazandó műszaki védelmi intézkedéseket is,
  9. a digitális elemeket tartalmazó áruk, a digitális tartalom és digitális szolgáltatás bármilyen vonatkozó kompatibilitásáról és interoperabilitásáról, amelynek az Eladó tudatában van vagy észszerűen elvárható tőle, hogy tudatában legyen,
  10. peren kívüli panasztételi és jogorvoslati mechanizmus igénybevételének lehetőségéről külön jogszabály alapján, az online vitarendezési platformra mutató elektronikus link megjelenítésével együtt.

3.2 A távollévők közötti vagy az üzlethelyiségen kívül történő szerződéskötés esetén illetve közvetlenül a megrendelés Vevő általi megtétele előtt, ha a szerződés a Vevő megrendelésén alapul, az Eladó a 3.1 pontban feltüntetettek mellett egyértelműen és jól látható módon tájékoztatja a Vevőt:

  1. az Eladó e-mail-címéről,
  2. egyéb online kommunikációs eszközeiről, amelyek biztosítják, hogy a Vevő tartós adathordozón megőrizhesse az Eladóval folytatott írásbeli kommunikációt, beleértve az ilyen levelezés dátumát és időpontját is,
  3. az Eladó vagy annak a személynek a postai címe, akinek a nevében az Eladó eljár, ahova a fogyasztó a panaszait címezheti, amennyiben ez a cím eltér a jelen ÁSZF 3.1. pont (2) bekezdésben feltüntetett címtől,
  4. az ár automatizált döntéshozatal és profilalkotás alapján történő személyre vagy vagy egyének csoportjára szabárásól,
  5. a szerződés megkötéséhez alkalmazott távközlő eszköz használatának díjáról, ha azt az alapdíjtól eltérően állapítják meg,
  6. elállási jog fennállásáról, annak feltételeiről, határidejéről és a vonatkozó eljárásokról a Fogyasztóvedelmi törvény 19.§ (1) bekezdése értelmében; az Eladó egyúttal megadja a Vevőnek a jelen ÁSZF I. melléklet meghatározott elállásinyilatkozat-mintát.

4. Eladó jogai és kötelezettségei

4.1 Eladó köteles:

  1. az általa megerősített megrendelés alapján a megrendelést teljesíteni a megegyezett mennyiségben, minőségben és időben,
  2. az árut megfelelő módon elkészíteni a szállításhoz úgy, hogy az szállítás közben ne sérüljön. Azonos módon biztosítja az Eladó a szállítás tárgyát,
  3. biztosítani a megrendelés sértetlen és annak jogszabályok értelmében történő teljesítését, azaz legkésőbb az áru kézbesítésével együtt írásos vagy elektronikus formában átadni a Vevőnek a rendelés teljesítését igazoló, használatát lehetővé tévő dokumentumokat valamint a jogszabályok által előírt összes további dokumentációt (használati utasítás hivatalos nyelven, számla).

4.2 Eladó jogosult a leszállított áru vételárának Vevő általi rendes és időben történő megtérítésére.

4.3 Az Eladó jogosult törölni a rendelést, ha a raktárkészlet kiárusított, vagy az áru nem elérhető és nem áll lehetőségében az árut kézbesíteni a Vevőnek a jelen Szerződési feltételek által megszabott időben vagy a webáruházban feltüntetett áron, ha a Vevővel nem egyezett meg pótlólagos teljesítésben. A megrendelés törléséről a Vevő telefonon vagy e-mailben értesül és abban az esetben, ha a Vevő kifizette a vételárat, vagy annak részét, a vételár visszatérítésre kerül 14 napon belül a Vevő által megadott bankszámlára, ha az Eladóval nem egyeznek meg másként.

4.4 A .Katkyn, s.r.o. társaság fenntartja a jogot a Vevő vagy az áru átvételével megbízott személy azonosságának ellenőrzésére az áru telephelyen való személyes átvételekor azokban az esetekben, amikor az áru vételárának kifizetése a Vevő által bankkártyával vagy átutalással előre történt illetve amikor esedékességgel ellátott számla útján történik.

5. Vevő jogai és kötelezettségei

5.1 Vevő köteles:

  1. átvenni a megvásárolt vagy megrendelt árut,
  2. kifizetni az Eladónak a megegyezés szerinti vételárat a megegyezett esedékességi időn belül beleértve a szállítási költségeket,
  3. nem károsítani az Eladó jó üzleti nevét,
  4. megerősíteni a szállítólevélen (vagy fuvarozó esetén a fuvarozólevélen) az áru átvételét saját aláírásával, vagy az általa meghatalmazott személy aláírásával.

5.2 A Vevőnek joga van az áru kézbesítésére a szerződő felek által a kötelezően elfogadott megrendelésben megegyezett mennyiségben, minőségben, időben és helyre.

6. Szállítási és fizetési feltételek

6.1 Az áru forgalmazása az Eladó webhelyén megjelenített mintái, katalógusai, típus levelei és árumintái alapján történik.

6.2 Az Eladó köteles a Vevő megrendelésének Eladó általi elfogadásától számított 30 napon belül a megrendelést teljesíteni és az árut a Vevőnek átadni; ezt a szállítási határidőt a Vevő fenntartás nélkül elfogadja. Az áru feladása általában azonnal vagy legfeljebb 2 munkanapon belül történik. Az áru kézbesítése munkanapokon történik futárszolgálat közreműködésével. A szállítás és kézbesítés pontos idejéről e-mailben értesítjük a Vevőt.

6.3 A Vevő köteles az árut az Eladó által elfogadott megrendelésben megjelölt helyen átvenni. Ha a Vevő előzetes írásbeli szerződésfelbontás nélkül nem veszi át az árut az Adásvételi szerződésben, kötelező érvényű elfogadásban szereplő határidőtől számított öt napon belül, úgy az Eladó jogosult a sikertelen kézbesítési kísérlet következtében keletkezett kár megtérítésére minimum 1.700 Ft összegben és maximum a ténylegesen keletkezett költségek összegében. Öt munkanap elteltével az Eladó jogosult az Adásvételi szerződéstől elállni és az árut harmadik félnek eladni..

6.4 Az Eladó jogosult felszólítani a Vevőt az áru átvételére az Adásvételi szerződésben rögzített határidő eltelte előtt.

6.5 Az Eladó katalógusaiban, prospektusaiban és egyéb dokumentumaiban az áru gyártója feltüntetett súly, méret, szín, minta illetve egyéb adatok ± 10%-al eltérhetnek a valóságtól a feltüntetett adatokkal szemben.

6.6 Amennyiben a Szerződő felek az Adásvételi szerződésben nem állapodtak meg másképp, a szállítási hely az Eladó által elfogadott megrendelésben szereplő hely. Az áru kiszállítása személyes átvétel során a Vevőnek történő átadással, vagy a szállítást biztosító harmadik félnek történő átadásával minősül teljesítettnek.

6.7 A megrendelt áru Adásvételi szerződésben szereplő szállítási helyre történő kiszállítását követően a Vevő köteles a megrendelt árut személyesen átvenni, illetve biztosítani annak átvételét az Adásvételi szerződésben szereplő, erre a feladatra meghatalmazott személy által és aláírni az áruátvételi bizonylatot. Az Adásvételi szerződésben szereplő megrendelt áru átvételére meghatalmazott harmadik fél köteles az Eladónak bemutatni az eredeti Adásvételi szerződést, vagy annak másolatát, továbbá az áru vételárának megtérítéséről szóló bizonylatot, valamint az írásos felhatalmazást. Amennyiben a megrendelt áru ismételt kiszállítására van szükség a Vevő részéről felmerülő okok miatt (nem tartózkodik az Adásvételi szerződésben rögzített szállítási helyen), úgy az ebből eredő többletköltségek a Vevőt terhelik. A megrendelt áru a jelen Általános Szerződési Feltételek 10.2. pontjának értelmében minősül átvettnek.

6.8 Vevő köteles a küldeményt, azaz a megrendelt árut és annak csomagolását a kézbesítéskor ellenőrizni. Amennyiben a Vevő megállapítja az áru vagy csomagolásának mechanikai sérülését, köteles azonnal tájékoztatni erről a szállítót és jelenlétében ellenőrizni az áru állapotát. Amennyiben a Vevő által átvett áru sérült, a Vevő köteles azonnal feljegyzést készíteni az áru sérülésének mértékéről és jellegéről (kárfeljegyzés), aminek helyességét a szállító igazolja. Az Eladónak kézbesített feljegyzés alapján az Eladó a káresemény szállítóval való lezárása után felajánlja a Vevőnek a hiba eltávolítását, árengedmény érvényesítését vagy kiküszöbölhetetlen hiba esetén új áru leszállítását.

6.9 Futárszolgálat általi kiszállítás esetén javasoljuk a Vevőnek a hibás vagy hiányos áru átvételének megtagadását és a futárral vagy postahivatal alkalmazottjával az adott tényállás helyszínen való jegyzőkönyvbe foglalását. A hibás vagy hiányos áruról, kérjük, a csomag átvételét követő 24 órán belül tájékoztasson. A kárfeljegyzéshez szükséges benyújtani a hibás árut, az áru csomagolását, az átvételi bizonylatot és számlát. A futárszolgálat bármelyik fiókjában tett kárbejelentésről és jegyzőkönyv felvételről e-mailben értesíthet az info@mackojatek.hu e-mail címen.

6.10 Az áru olyan mechanikus meghibásodásának reklamációját, amely nem volt nyilvánvaló a küldemény átvételekor, szükséges azonnal az átvétel után, de legkésőbb az áru kézbesítésétől számított 24 órán belül érvényesíteni. A Vevő kötelessége bebizonyítani, hogy a mechanikus sérülés nem volt megállapítható az áru és csomagolása 5.8 pont szerinti alapos ellenőrzés során sem. Az ilyen módon sérült árunál a később felismert hibából eredő igényeket a Vevő csak akkor érvényesítheti, ha bizonyítja, hogy a panaszolt hibával az áru már a szállítótól való átvételkor rendelkezett. A Vevő köteles az áru használata előtt megismerni a garanciális feltételeket, és a használatára vonatkozó utasításokat és azoknak megfelelően eljárni.

6.11 A Vevő köteles a küldemény átvételekor (személyes vagy más személy általi átvétel esetében is) ellenőrizni a csomag teljességét. Futárszolgálat általi kiszállítás esetén a Vevő köteles a kézbesítés helyszínén jegyzőkönyvbe foglalni a csomag hiányosságát. Személyes átvétel esetén a Vevő köteles ellenőrizni a csomag tartalmát, utólagosan sajnos nem tudjuk garantálni az áru hiányosságára vonatkozóan tett panasz elismerését.

6.12 A Vevő jogosult elállni az Adásvételi szerződéstől, amennyibe az Eladó nem kézbesíti az árut a Szerződési feltételek 5.3 pontjában feltüntetett határidőn belül, az Eladó egyúttal köteles a Vevőnek visszatéríteni a vételár már kifizetett részét a jelen Általános Szerződési Feltételek 10.8 pontjának értelmében.

6.13 Minden küldeménybe az áru mellé a számlát is mellékeljük a Vevő részére. A számla garancia jegyként is szolgál, ezért szükséges megőrizni.

6.14 Fizetési módok:

  • Online bankkártyás fizetés
  • Utánvét
  • Banki átutalás

6.15 Banki átutalás. Ha fizetési módként a hagyományos banki átutalást választja, az Ön által megadott e-mail címre fizetési utasításokat tartalmazó e-mailt küldünk. Ha a rendelés létrehozásától számított 30 percen belül nem kapta meg a bankszámla számot tartalmaző e-mail üzenetünket, kérjük, ellenőrizze a spam mappáját (kéretlen üzenetek) vagy lépjen velünk kapcsolatba az internetes oldalunkon feltüntetett telefonszámon, illetve info@mackojatek.hu címen. Az összeg számlánkon történő jóváírását követően automatikus e-mailben tájékoztatjuk az áru feladásáról, illetve egyéb változásokról. A tájékoztató levelet automatikus rendszerünk küldi a következő munkanapon. Banki átutalással történő előre fizetés esetén a szállítás időpontját a fizetés és az átutalt összeg számlánkon való hozzáírásának időpontja befolyásolhatja. Amennyiben a fizetendő összeg nem íródik jóvá számlánkon a megrendelés megerősítését követő 30 napon belül, a megrendelés törlöttnek tekinthető. Az áru személyes átvételekor személyazonosító okmány (személyigazolvány, útlevél) bemutatása szükséges.

6.16 Online bankkártyás fizetés. A megrendelés leadása után az áruért bankkártyával fizethet a GoPay fizetési kapun keresztül. Az összeg számlánkon történő jóváírását követően automatikus e-mailben tájékoztatjuk az áru feladásáról, illetve egyéb változásokról. A tájékoztató levelet automatikus rendszerünk küldi a következő munkanapon.

6.17 Az Eladót nem terheli felelősség a Vevő által hibásan megadott szállítási cím következtében történő késedelmes kézbesítésért.

6.18 Szerződési feltételek megszegésének minősül, ha a küldeményt a Vevőnek felróható okokból nem lehetett a Vevőnek kézbesíteni illetve a Vevő nem vette át.

6.19 Ha a Vevő kérelmezi a nem átvett küldemény ismételt kiszállítását, a küldemény teljes árához további postaköltség lesz számlázva a jelen ÁSZF-ben feltüntetett érvényes postai díjak szerint.

6.20 A nem átvett küldemény ismételt kiszállítása előre utalás (banki átutalás) alapján történik, amelynek teljesítéséhez a Vevőnek e-mailben egy új, PDF számlát küldünk 5 napos teljesítési idővel.

6.21 Ha a Vevő az adott határidőben – teljesítési időben nem téríti meg a számlát, a megrendelés a rendszerben törlésre kerül. A Vevő a megrendelés törléséről e-mailben értesül.

6.22 Továbbiakban az áruház elektronikus rendszerén keresztül leadott Vevő megrendeléseit kizárólag csak előre fizetéssel áll módunkban elfogadni vagy az üzemeltetővel való kölcsönös megegyezés alapján.

6.23 Az árut abban a pillanatban kell a Vevő által átvettnek tekinteni, amikor a Vevő vagy az általa megjelölt harmadik személy – a fuvarozó kivételével – a megrendelt áru minden részét átveszi, vagy ha a Vevő által egy megrendelésben megrendelt árut külön szállítják, az utoljára leszállított áru átvételének pillanatában, vagy ha több részből vagy darabból álló árut szállít az utolsó rész vagy utolsó darab átvételének pillanatában.

7. Vételár

7.1 A Vevő köteles kifizetni az Eladónak az áru Adásvételi szerződésben megállapodott és/vagy az Eladónak az Adásvételi szerződés megkötésének időpontjában érvényes árjegyzéke szerinti vételárát, beleértve az áru szállítási költségét (a továbbiakban „Vételár”) készpénzben az Eladó kijelölt telephelyén; utánvéttel az áru átvételének helyén; vagy banki átutalással az Eladó számlájára, amely a megrendelés kötelező érvényű visszaigazolásban szerepel.

7.2 Ha a Vevő a Vételárat az Eladónak készpénz nélküli fizetési móddal téríti meg, akkor a fizetés napjának az a nap minősül, amikor a teljes vételár az Eladó számláján jóváírásra került.

7.3 A Vevő az Adásvételi szerződésben meghatározott időtartamon belül, de legkésőbb az áru átvételekor köteles megfizetni az Eladónak a megállapodás szerinti áru Vételárát.

7.4 Ha a Vevő az Adásvételi szerződésben megállapodott áru Vételárat az Eladónak megfizeti, a Vevő csak a hatályos jogszabályoknak megfelelően jogosult az Adásvételi szerződéstől elállni és a vételár visszatérítését követelni.

7.5 Az áru Vételára nem tartalmazza az áru összeszerelésével és elszállításával kapcsolatos költségeket, és az Eladó nem köteles ezeket a szolgáltatásokat a Vevőnek nyújtani.

7.6 A termék összeszerelése vagy egyéb üzembe helyezése alapvetően nem része az áru átadásának, és a Vevő kijelenti, hogy ismeri az áru üzembe helyezésének módját, mert ez a termék természetéből következik.

7.7 Minden akció a készlet erejéig érvényes, kivéve, ha egy adott termékre vonatkozóan másként van feltüntetve.

7.8 Az akciók, kedvezmény- és ajándékkuponok, valamint a megrendelésekkel járó ingyenes ajándékok nem vonhatók össze.

7.9 Árcsökkentés bejelentése esetében az Eladó köteles minden árcsökkentésről szóló értesítésben feltüntetni az áru korábbi árát. A korábbi ár az árcsökkentés előtt legalább 30 napos időszakban vagy a az áru értékesítésének kezdetétől alkalmazott legalacsonyabb ár, ha az Eladó az árut az árcsökkenést megelőzően kevesebb, mint 30 napos időszakban értékesítette.

7.10 Ha a kifogásolt áru vagy a szerződéstől való elállás következtében visszaküldött áru Vételárát a Vevő ajándékutalványok formájában esetleg pénzbeli teljesítéssel kombinálva egyenlítette ki, az Eladó a Vételárat a Vevőnek ugyanolyan formában téríti vissza, amelyben a vevő kifizette. A visszatérített ajándékutalványok értéke viszont nem lehet magasabb, mint a Vevő által fizetett ajándékutalványok értéke az áru vásárlásánál. Ha az ajándékutalványok visszatérítése objektív okokból nem lehetséges, elsősorban azért, mert az Eladó nem rendelkezik szükséges értékű ajándékutalványokkal, az Eladó a Vevőnek pénzbeli kompenzációt nyújt.

7.11 Az Eladó fenntartja a jogot a megrendelés és az Adásvételi szerződés javaslatának törlésére és a Vevő tudomásul veszi, hogy előfordulhatnak olyan esetek, amikor az Eladó és a Vevő között nem jön létre szerződés, különösen akkor, ha a Vevő tévedésből közzétett áron rendeli meg az árut az Eladó belső információs rendszerének műszaki hibája miatt. Ilyen esetben az Eladó tájékoztatja a Vevőt ezen tényről.

Ha a www.mackojatek.hu webáruházban valamilyen áru mellett nyilvánvalóan téves ár jelenik meg, pl. mindennaposan elérhető és közismert áru, amelynek ára eltér a megszokott ártól, vagy a rendszer hibájából kifolyólag az áru mellett „0 Ft“ vagy „1 Ft“ ár jelenik meg, az Eladó nem köteles leszállítani az árut a hibás áron, de felkínálhatja a Vevőnek a szállítást az áru rendes árán.

7.12 Az üzemeltető fenntartja a jogot az árak változtatására jogszabály változások esetén, devizaárfolyamok változása esetén, az infláció jelentős növekedésekor és a gyártók vagy beszállítók árváltoztatása esetén. A vevőnek ilyenkor jogában áll a szerződéstől elállni.

8. Tulajdonjog megszerzése és a kárveszély átszállása

8.1 Az Áru tulajdonjoga a megrendelés szerinti Vételár Vevő általi kiegyenlítésével egyidejűleg száll át a Vevőre.

8.2 A kárveszély akkor száll át a vevőre, amikor átveszi az árut az Eladótól vagy ha azt kellő időben nem teszi meg, attól az időponttól kezdődően, amikor az árut az Eladó a rendelkezésére bocsátja, de a Vevő az árut nem veszi át.

8.3 A webáruház oldalain ábrázolt és a termékkel együtt elhelyezett és lefényképezett kellékek (labdák, játékbabák, kisautók, léggömbök, virágok, mackók, plüss állatkák, stb.) nem kerülnek kézbesítésre - eladásra a termékkel együtt, amennyiben ez a tény nincs pontosan feltüntetve a termék nevében (pl. T-ball + pénztárca, babakocsi játékbabával, Akció: Némó medence kis labdákkal, stb.). A Vevő nem igényelheti azok kézbesítését a megvásárolt áruval együtt.

9. Reklamációs rend (hibás teljesítésért való felelősség, jótállás, panasztétel)

9.1 Az Eladó a hibás teljesítésért kellékszavatossággal tartozik, a Vevő a hiba felfedezését követően haladéktalanul köteles reklamációt benyújtani az Eladónál az érvényes Reklamációs rend rendelkezéseinek megfelelően (a továbbiakban csak „Reklamációs rend“).

9.2 A panaszkezelési eljárás az Eladó www.mackojatek.hu weboldalán közzétett érvényes Reklamációs rend rendelkezéseinek megfelelően történik. A Vevő a kötelező érvényű megrendelés Eladónak való elküldésével megerősíti, hogy a Reklamációs rendet elolvasta, tartalmát megismerte és azzal teljes egészében egyetért, valamint igazolja, hogy a panasztétel feltételeiről és módjáról megfelelően tájékoztatva volt, az igényérvényesítés helyére és a garanciális javítások elvégzésére vonatkozó információkat beleértve.

9.3 A Reklamációs rend arra az árura vonatkozik, amelyet a Vevő az Eladótól elektronikus kereskedelem formájában az Eladó internetes áruházának oldalán vásárolt.

9.4 A jelen Reklamációs rend minden üzleti jogviszonyra érvényes, kivéve, ha az Adásvételi szerződésben a szerződő felek más garanciális feltételekben állapodnak meg.

9.5 A Vevő csak a gyártó, szállító vagy Eladó okozta hibás teljesítés esetén érvényesítheti szavatossági igényét és kizárólág olyan árura, amely garancia alá esik és az Eladónál lett vásárolva.

9.6 A Vevő köteles gondosan ellenőrizni a vásárolt áru minőségét és teljességét a csomag átvételét követően, valamint a hibás teljesítésről tájékoztatni az Eladót a csomag átvételét követő 24 órán belül az internetes áruház weboldalán közzétett Reklamációs űrlap segítségével. Ennek elmulasztása esetén az adott ellenőrzés során feltárt hibákra vonatkozó igényét a Vevő csak akkor érvényesítheti, ha bizonyítja, hogy az áru már az átvételkor hibás volt. Releváns bizonyítékként a futárcég „kárfeljegyzése” minősül, ennek hiányában az áru hiányosságára vagy annak meghibásodására vonatkozóan tett panasz miatti igényt nem ismerjük el.

9.7 A jótállási idő alatt meghibásodott termék díjmentes javítására jogosult a Vevő, miután az árut, beleértve annak tartozékait, hozzá tartozó dokumentációt és kezelési útmutatót a garanciajeggyel és a fizetési bizonylattal együtt benyújtja az Eladó által meghatalmazott személynek. A reklamáció elbírálásának 30 napos határideje a reklamáció elbírálásához és feldolgozásához szükséges összes dokumentum benyújtásának napjától számítódik.

9.8 Meghibásodott áru esetén a Vevő jogában áll reklamációt benyújtani az Eladóhoz az Eladóval való egyeztetés alapján és a reklamált áru és a kitöltött reklamációs űrlap Katkyn, s.r.o., Areál Istrochem, Vajnorská 127/C, 831 04 Bratislava címre való kézbesítésével. Az űrlap formáját az Eladó határozza meg, és a mintáját az Eladó weboldalára helyezi el. A Vevő köteles az reklamációs űrlapon nyomtatványon pontosan feltüntetni az azonosító adatait, a számla számát, az áru hibájának típusát és mértékét, érvényesíteni kívánt szavatossági igényét, a hiba mértékét bemutató fényképeket vagy rövid videódokumentációt. A Vevő jogosult a reklamációt érvényesíteni az áru gyártója által garanciális javításokra felhatalmazott személynél is (a továbbiakban csak „Kijelölt személy“). A Kijelölt személyek listája a jótállási jegy részét képezi, vagy a Vevő kérelme alapján az Eladó elküldi a Vevőnek. Az Eladónak objektív kézbesítésre alkalmas áruval kapcsolatos reklamációs eljárás akkor kezdődik, ha a következő feltételek mindegyike teljesül:

  1. Vevő által kitöltött reklamációs űrlap kézbesítése az Eladónak,
  2. Eladó felméri a hiányos vagy hibás árura vonatkozó reklamáció jogosságát, és az elbírálást követően e-mailben tájékoztatja a Vevőt a panaszkezelés módjáról,
  3. indokolt reklamáció esetén az Eladó új, sértetlen alkatrészt (új árut) szállít a Vevőnek fuvarszállító cég igénybevételével,
  4. szükség esetén az Eladó megállapodik a Vevővel a reklamált áru Vevőtől az Eladónak történő szállításáról,
  5. Vevő soha nem küldi el a reklamált árut az Eladónak előzetes felhívás nélkül.

Az Eladó javasolja a kifogásolt áru kézbesítése esetén a küldemény biztosítását. Utánvétes vagy a jelen ÁSZF 9.8 pontjában feltüntetett címtől eltérő címre feladott küldeményeket az Eladó nem fogad el.

A reklamált árut az összes tartozékkal együtt az eredeti csomagolásban, vagy a törékeny áru szállítására alkalmas csomagolásban kell kézbesíteni az Eladónak, a küldeményt a megfelelő szimbólumokkal kell ellátni, mert az áru átvétele előtt keletkezett mechanikus károsodásokért, esetleges sérülésekért felelősséget nem vállal.

A panaszeljárás kezdete egyúttal a panasz benyújtásának a napja. Ha az Eladó vagy a Kijelölt személy nem rendelkezik másként, a kifogásolt árut nem kell az Eladó székhelyére kézbesíteni. Bármilyen kétség esetén lépjen kapcsolatba a Katkyn, s.r.o. társaság ügyintézőivel a +421 944 627 725 telefonszámon vagy az info@mackojatek.hu e-mail címen.

9.9 Eladó köteles a reklamációt minden olyan telephelyen elfogadni, ahol a reklamáció elfogadása lehetséges.

9.10 Eladó köteles a jelen Általános Szerződési Feltételek 9.9 pontja szerint a panaszok átvételére kijelölt helyen panaszkezelésre jogosult személy jelenlétét biztosítani.

9.11 Vevő köteles a hibás árut haladéktalanul bejelenteni az Eladónak, ellenkező esetben a Vevő elveszíti az Eladóval szembeni jogát a hiba ingyenes elhárítására.

9.12 Eladó vagy általa Kijelölt személy az Eladó által választott megfelelő formában, például e-mailben vagy írásban visszaigazolást állít ki a Vevőnek a reklamációról, amelyben az Eladó köteles pontosan megjelölni a reklamált áru hibáit, és ismételten tájékoztatja a Vevőt a jogairól a Polgári törvénykönyv 623. és 624. § rendelkezései értelmében. Ha a panasztétel távközlés útján történik, az Eladó köteles a panasz érvényesítéséről szóló igazolást haladéktalanul kézbesíteni a Vevőnek; ha az igazolás azonnali kézbesítése nem lehetséges, az Eladó köteles az igazolást a Vevőnek a lehető leghamarabban, de legkésőbb a panaszrendezési igazolással együtt kézbesíteni; a panasz érvényesítéséről szóló igazolást nem kell kézbesíteni, ha a Vevőnek lehetősége van a reklamáció érvényesítésének más módon történő igazolása.

9.13 Vevő jogosult eldönteni, hogy a Polgári Törvénykönyv 622. és 623. § szerinti jogai közül melyiket gyakorolja, ez alapján az Eladó vagy a Kijelölt személy köteles haladéktalanul, bonyolultabb esetekben a panaszeljárás megkezdésétől számított 3 napon belül, indokolt esetben, különösen, ha az áru állapotának kiterjedt műszaki vizsgálata szükséges, legkésőbb a panaszeljárás megkezdésétől számított 30 napon belül meghatározni a panaszkezelés módját. A panasz kezelésének meghatározása után az Eladó vagy Kijelölt személy a panaszt azonnal kezeli; indokolt esetben a panasz később is kezelhető. A panasz elbírálása azonban nem tarthat tovább a panasz benyújtásától számított 30 napnál. A panasz elbírálására kijelölt határidő elteltével a Vevőnek joga van elállni a szerződéstől, vagy az árut új árura cserélni. A panaszkezelési eljárás befejezéséről és eredményéről az Eladó tájékoztatja a Vevőt a szerződő felek között megállapodott formában (e-mailben vagy ajánlott levélben), és a Vevőnek az áruval együtt kézbesíti a panaszkezelési jegyzőkönyvet (szállítási levelet). Ha a Vevő az áru átvételétől számított 12 hónapon belül nyújtott be reklamációt az árura, az Eladó a reklamációt kizárólag szakértői vélemény, illetve arra felhatalmazott vagy akkreditált szervezet, illetve meghatalmazott személy nyilatkozata alapján utasíthatja el (a továbbiakban csak „Szakértői értékelés“). Az Eladó a Szakértői értékelés eredményétől függetlenül nem követelheti a Vevőtől az áru Szakértői értékelés költségeinek, illetve az áru Szakértői értékelésével kapcsolatos egyéb költségek megtérítését.

Ha a Vevő az áru átvételétől számított 12 hónap elteltével nyújtott be reklamációt az árura, és az Eladó azt elutasította, a reklamációt intéző személy köteles a panaszrendezési igazolásban feltüntetni, hogy a Vevő kihez fordulhat az áru Szakértői értékelés céljából. Ha a Vevő az árut Szakértői értékelés céljából elküldi a panaszrendezési igazolásban megjelölt személynek, az áru Szakértői értékelésének költsége, valamint minden egyéb, célszerűen felmerülő költség a Szakértői értékelés eredményétől függetlenül az Eladót terheli. Ha a Vevő Szakértői értékeléssel bizonyítja az Eladó felelősségét az áru reklamált hibájáért, újra érvényesítheti igényét; az áru Szakértői értékelése során a jótállási idő nem telik. Az Eladó köteles megtéríteni a Vevőnek a megújított igényléstől számított 14 napon belül az áru Szakértői értékelésével kapcsolatban felmerült valamennyi költséget, valamint az ezzel kapcsolatos célszerűen felmerülő költségeket. A megújított követelés nem utasítható el.

9.14 A Vevő nem érvényesítheti a kellékszavatossági igényét azokra a hibákra, amelyekre az Eladó az Adásvételi szerződés megkötésekor figyelmeztette, vagy amelyekről az Adásvételi szerződés megkötésének körülményeire való tekintettel tudnia kellett.

Az áruhoz tartozó ajándékokra a reklamációs feltételek nem vonatkoznak.

9.15 Az Eladó a hiba elhárítása helyett bármikor kicserélheti a hibás árut hibátlanra, ha ez a Vevőnek nem okoz aránytalanul nagy nehézségeket.

9.16 A Vevőnek az Eladóval szembeni reklamációs joga megszűnik:

  1. ha a Vevő az Eladónak nem nyújtja be a jotállási jegyet, az áru tartozékait vagy dokumentációját,
  2. ha a Vevő az áru átvételekor elmulasztja az Eladót értesíteni a nyilvánvaló hibákról az áru átvételétől számított 24 órán belül,
  3. az áru jótállási határidejének lejártakor,
  4. az áru Vevő által okozott mechanikai sérülésével,
  5. az árut a Vevő olyan körülmények között használja, amelyek azok nedvességtartalma, kémiai és mechanikai hatásai miatt nem felelnek meg a természetes környezetnek,
  6. az áru szakszerűtlen kezelésével, használatával vagy a gondozás elhanyagolásával,
  7. túlzott terhelés vagy a rendeltetésszerű használattól eltérő használat esetén,
  8. általános irányelvek, műszaki szabványok vagy az EÚ-ban érvényes biztonsági előírások alapján,
  9. az áru elháríthatatlan és/vagy előre nem látható események miatti sérülésével,
  10. az áru megsemmisüléséből vagy megromlásából eredő sérülése esetén,
  11. szakszerűtlen beavatkozás, szállítás közbeni sérülés, víz-, tűz okozta kár, statikus vagy légköri elektromosság vagy egyéb vis maior okozta kár esetén,
  12. jogosulatlan személy beavatkozásával az áruba,
  13. akkumulátorral illetve elemmel működő áruknál, az akkumulátor illetve elemek természetes elhasználódása nem minősül hibának, mivel ezek az áru olyan részét képezik, amelyek élettartama a szokásos használat során természetüknél fogva csökken.

9.17 A jótállás nem terjed ki az áru (vagy részeinek) szokványos elhasználódására. A termék rövidebb élettartama tehát nem tekinthető hibának és nem is reklamálható.

9.18 Ha az áru a Vevő általi átvételkor nem felel meg az Adásvételi szerződésben foglaltaknak (ún. Adásvételi szerződéssel való ellentmondás), a Vevő jogosult, hogy az Eladó az árut a Vevő igényei szerint térítésmentesen és késedelem nélkül az Adásvételi szerződésnek megfelelő állapotba hozza az áru kicserélésével vagy kijavításával. Ha ez nem lehetséges, a Vevő az áru árából ésszerű árengedményre vagy az adásvételi szerződéstől való elállásra jogosult.

Ez alól kivétel, ha a Vevőnek az áru átvétele előtt tudomása volt az Adásvételi szerződéssel való ellentmondásról vagy az Adásvételi szerződéssel való ellentmondást saját maga okozta. Az áru átvételének napjától számított hat hónapon belül nyilvánvalóvá lett Adásvételi szerződéssel való ellentmondás az áru átvételének időpontjában létező ellentétmondásnak tekintendő, amennyiben ez nem ellenkezik az áru jellegével vagy az ellenkezője nem bizonyított. Ha az áru ellentmondásban van az Adásvételi szerződéssel a fogyasztó jogosult az úgyn. jogorvoslásra, és pedig:

  • a fogyasztási cikk szerződésnek megfelelő állapotba hozása térítésmentes javításával,
  • az áru árából történő ésszerű árengedménnyel,
  • az áru kicserélésével,
  • a szerződéstől való elállással.

9.19 Az Eladó köteles a reklamációt elintézni és a panaszeljárást az alábbi módok egyikével lezárni:

  1. a megjavított áru átadásával,
  2. új alkatrész átadásával,
  3. az áru cseréjével,
  4. az áru vételárának visszatérítésével,
  5. az áru árából nyújtott megfelelő árengedmény kifizetésével,
  6. írásos felszólítással az eladó által meghatározott teljesítés átvételére,
  7. az áru reklamációjának indokolt elutasításával.

9.20 Az Eladó a panasz benyújtásától számított 30 napon belül köteles írásos dokumentumot kiadni a panaszkezelés módjáról és a panasz elbírálásról postai úton, futár vagy kézbesítési szolgáltató igénybevételével, illetve e-mailben.

9.21 A jótállási idő az áru Vevő általi átvételének napjától számított 24 hónap (kivéve, ha konkért esetekben ettől eltérő jótállási idő van meghatározva).

9.22 A jótállás időtartama meghosszabbodik azzal az időtartammal, amely alatt az áru rendeltetésszerű használatra alkalmatlan volt.

9.23 Az áru új árura való cserélése esetében a Vevő bizonylatot kap az új árurol, amelyen a csereáru van feltüntetve, az esetleges további reklamációk az eredeti szállító levél és ezen reklamációs dokumentum alapján érvényesíthetők. A hibás áru új árura való cserélésének esetében a jótállási idő kezdetének az új áru átvételének napja tekintendő és csak az új árura vonatkozik.

9.24 A Vevő az Eladótól igényelheti a hibás áru ingyenes javítását vagy cseréjét. A Vevő csak akkor jogosult az áru kicserélésére, ha ez a hiba jellegére tekintettel nem aránytalan. A hiba arányosságáról erre felhatlamazott szerviz határoz irásos formában. A panaszkezelési eljárás jogszabálynak megfelelő további menete ezen határozat alapján történik.

9.25 Minden garanciális javítás ingyenes, ha a jelen Általános Szerződési Feltételek 9.16 pontja szerinti jótállási igény az igénylés időpontjáig nem járt le.

9.26 A Polgári törvénykönyv 623. és 624. §-a értelmében a Vevő a következő jogok valamelyikének érvényesítésére jogosult:

  1. a hiba ingyenes, időben történő és szakszerű eltávolítására az áru kicserélésével vagy kijavításával,
  2. ésszerű engedményre az áru vételárából,
  3. szerződéstől való elállásra.

9.27 Eltávolíthatatlan hiba, ismétlődő eltávolítható hiba, vagy nagyobb számú különböző eltávolítható és az áru rendeltetésszerű használatát akadályozó hiba esetén a Vevő döntése alapján a jelen reklamációs és szerződési feltételek 8.13 pontja értelmében az Eladó a panaszt a következő módon kezelheti:

  1. az áru kicserélésével,
  2. ésszerű árengedménnyel az áru vételárából,
  3. ha az Eladó az árut nem tudja másik árura cserélni, a követelést jóváírási értesítés kibocsátásával intézi.

9.28 A panaszkezelés csak a reklamációs űrlapon felsorolt hibákra vonatkozik.

9.29 Szavatossági igény érvényesítése tekintetében egy eltávolítható hiba kettőnél több előfordulása ismétlődő eltávolítható hibának minősül.

9.30 Szavatossági igény érvényesítése tekintetében háromnál több különböző eltávolítható hiba egyidejű előfordulása nagyobb számú különböző eltávolítható hibának minősül.

9.31 Szavatossági igény érvényesítése tekintetében rendeltetésszerű használat korlátozásnak minősül a 180 napot meghaladó időtartam, amely alatt a Vevő az Adásvételi szerződés megkötését követően az árut az áru hibája miatt nem tudja rendeltetésszerűen használni.

9.32 A Vevő szavatossági igény érvényesítésére való jogosultsága kimerítettnek tekintendő, miután élt jogával és követelte az Eladótól a hiba eltávolítását a jelen Szerződési feltételek 9.8 pontja szerint és függetlenül a panaszkezelés eredményére, nem jogosult panaszát ismételten érvényesíteni ugyanarra az egyedi hibára (nem azonos típusú hibára).

9.33 Ha az Eladó a panaszkezelési eljárást a panasz indokolt elutasításával zárja le, de az áru hibája objektíven fennáll, és nem volt eltávolítva, a Vevő az áru hibájának megszüntetésére vonatkozó szavatossági igényét bírósági úton érvényesítheti.

9.34 A reklamációs űrlap itt érhető el.

9.35 Reklamációval kapcsolatos figyelmeztetés:

Ha az átvett árut a Vevő az eredeti csomagolás vagy pótcsomagolás nélkül adta át, a Katkyn, s.r.o. társaság nem vállal felelősséget az áruban a szervizbe szállítás során bekövetkezett esetleges sérülésekért.

9.36 Ha a Vevő nem elégedett a panaszkezelési eljárás illetve az Eladónak címzett hibaelhárítási kérvény elbírálásának az eredményével vagy véleménye szerint az Eladó megsértette a jogait, jogorvoslati kérelemmel fordulhat az Eladóhoz. Ha az Eladó a jogorvoslati kérelemre nemleges választ ad, vagy a feladás napjától számított 30 napon belül nem válaszol, a Vevő jogábal áll az alternatív vitarendezési szervhez alternatív vitarendezés kezdeményezésére irányuló javaslatot benyújtani. Az alternatív vitarendezési szerv alanya a „Szlovák Kereskedelmi Felügyelet, Prievozská 32, P.O. Box 5, 820 07 Bratislava 27“ illetve a Szlovák Köztársaság Gazdasági Minisztériuma által vezetett alternatív vitarendezési szervezetek listáján bejegyzett más illetékes jogi személy (a lista elérhető a http://www.mhsr.sk oldalon); a Vevőnek joga van kiválasztani, melyik fogyasztói viták alternatív rendezésére szolgáló szervezethez fordul.

9.37 Jogosulatlan reklamáció esetén a Vevőt nem illeti meg a reklamáció feldolgozásával kapcsolatos költségeinek megtérítése, ugyanakkor az Eladót sem illeti meg a részéről felmerült költségek megtérítése (kivéve, ha pl. ismételt, indokolatlan Vevői panaszról volt szó, melyről feltételezhető, hogy a Vevő visszaél a jogaival). Megalapozatlannak minősített reklamáció esetében a reklamált árut a Vevő költségeire visszaküldésre kerül a Vevőhöz.

9.38 A vételár visszatérítése a Vevő által megjelölt számlára banki átutalással történik, kivéve, ha a felek másként állapodnak meg. Az utalványos visszatérítés technikai okok miatt kizárt, pénzátutalás kizárólag banki átutalással történik.

9.39. Szerződő felek megállapodtak abban, hogy kétségek esetén használati időnek a termék Vevőnek történő átadásától számított idő (beleértve a kézbesítés napját) tekintendő.

9.40. Panasztételre csak a számlán és megrendelésben feltüntetett személy jogosult.

10. Adatvédelem

Hatályon kívül helyezve 2018.05.25-én. A hatályos jogszabályok értelmében történő adatfeldolgozás feltételeit a következő linkre kattintva olvashatja.

11. Szerződéstől való elállás

11.1 Az Eladó jogosult az Adásvételi szerződéstől elállni, amennyiben készlethiány, az áruk nem elérhetősége, a gyártó, forgalmazó vagy szállító által leállítot gyártás, forgalmazás illetve szállítás vagy vis maior okok miatt minden erőfeszítés ellenére nem tudja az árut a Vevőnek az Adásvételi szerződésben megállapodott vagy a jelen Szerződési feltételekben meghatározott határidőn belül, illetve a megállapodott Vételáron átadni. Az eladó köteles erről a Vevőt haladéktalanul tájékoztatni, és az Adásvételi szerződésben vállalt áru után már befizetett előleget az Adásvételi szerződéstől való elállás közlésétől számított 14 napon belül a Vevő által megjelölt számlára történő átutalással visszatéríteni. Az Eladó akkor is elállhat az Adásvételi szerződéstől, ha a Vevő az áru átvételének kijelölt napjától számított öt munkanapon belül nem vette át az árut.

11.2 A Vevőnek joga van az áru átvételétől számított 14 napon belül indoklás nélkül elállni az Adásvételi szerződéstől a Fogyasztóvédelmi törvényben rögzített feltételek értelmében. A Vevőnek jogában áll az adott határidőn belül az árut kicsomagolni és kipróbálni hasonló módon, mint ahogy ez a fizikai értékesítési ponton (üzletben) történik. Kipróbálni az árut azonban nem jelenti használatba venni azt, majd visszaadni az Eladónak. Az áru a Vevő által átvettnek minősül, amennyiben a megrendelt áru minden része a Vevő vagy egy általa kijelölt harmadik személy által, a szállítót kivéve, átvételre kerül, vagy ha:

  1. a Vevő által egy rendelésben leadott áru több részben szállítandó, az utolsó kiszállított rész átvételének pillanatával, vagy ha,
  2. a szállítandó áru több darabból vagy részből áll, az utolsó kiszállított darab vagy rész átvételének pillanatával, vagy ha,
  3. az áru kiszállítása egy bizonyos időn belül ismételten történik, az első kiszállított áru átvételének pillanatával.

11.3 A Vevő az Eladónak elküldött megrendelésével megerősíti, hogy az Eladó rendesen és időben teljesítette a Fogyasztóvédelmi törvény 3.§ (1) bekezdésében foglalt rendelkezések szerinti tájékoztatási kötelezettségét.

11.4 A Vevő az Adásvételi szerződéstől való elállási jogát írásban, más tartós adathordozóra való feljegyzés formájában, vagy a Katkyn, s.r.o., Areál Istrochem, Vajnorská 127/C, 831 04 Bratislava címre küldött Elállási űrlap útján érvényesítheti az Eladónál.

11.5 A jelen ASZF előző pontja szerinti Elállási űrlap útján történő elállás esetén a Vevő köteles feltüntetni az megkövetelt adatokat, így különösen az áru pontos leírását (kód és megnevezés), a megrendelés keltét, a megrendelés és számla számát, a Vevő utó- és vezetéknevét, lakcímét, bankszámla számát, bank nevét és az elállás keltét. A Vevő az Adásvételi szerződéstől való elálláskor köteles az Eladónak kézbesíteni a használatlan és sértetlen árut és annak tartozékait beleértve az ajándékokat, dokumentációt, használati utasítást, jótállási jegyet, fizetési bizonylatot stb. az eredeti csomagolásban a következő címre: Katkyn, s.r.o., Areál Istrochem, Vajnorská 127/C, 831 04 Bratislava. Ha a Vevő az Adásvételi szerződéstől való elálláskor az árut annak tartozékaival a dokumentációt, használati utasítást, jótállási jegyet, fizetési bizonylatot stb. beleértbe kézbesíti az Eladónak (a továbbiakban csak „Áru“) az előző mondat szerinti címre „Címre kézbesített csomag" elnevezésű postai szolgáltatás igénybevételével. A „Postán maradó csomag“ szolgáltatás igénybevétel illetve az utánvétes csomagokat az Eladó nem veszi át. nem veszünk át, azokat minden esetben vissza küldjük a feladónak. A szállítás során keletkezett sérülésekért elkerülése érdekében javasoljuk a küldemény biztosítását.

A reklamált árut az összes tartozékkal együtt az eredeti csomagolásban vagy pótcsomagolásban (ha nincs eredeti csomagja), vagy a törékeny áru szállítására alkalmas csomagolásban kell kézbesíteni az Eladónak, a küldeményt a megfelelő szimbólumokkal kell ellátni, mert az áru átvétele előtt keletkezett mechanikus károsodásokért, esetleges sérülésekért felelősséget nem vállal..

11.6 Az Adásvételi szerződéstől való elállással a hozzá kapcsolódó valamennyi kiegészítő szerződés hatályát veszti.

11.7 A Vevő az elállási határidő kezdete előtt is elállhat a szerződéstől, amelynek tárgya a termék szállítása. Az Adásvételi szerződéstől való elállás határideje fennmarad, ha a Vevő a szerződéstől való elállás határideje lejárta előtt értesítést küld a szerződéstől való elállás jogának gyakorlásáról.

11.8 Az Eladó az Adásvételi szerződéstől való elállást követően visszatéríti a Vevőnek az Adásvételi szerződésből eredő és bizonyíthatóan teljesített kifizetéseket, így különösen a Vételárat illetve a jelen ÁSZF 7.8 pontja szerint eljárva ajándékutalványt küld a Vevő címére. A visszafizetés a Vevőtől érkezett és az elállás gyakorlásáról szóló értesítés kézhezvételétől számított 14 napon belül történik meg. A visszatérítésre az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési mód van almalmazva, kivéve ha a Vevő az Elállási űrlapon más visszatérítés mód igénybevételését kérte, mégpedig további díj számlázása nélkül.

11.9 Az Eladó nem köteles visszafizetni a Vevőnek a kifizetett összeget a jelen ÁSZF 11.8. pontja szerint az áru kézbesítése előtt. A áru vételárát az Eladó csak azután téríti vissza a Vevőnek, miután a Vevő az árut visszaküldte a jelen ÁSZF 11.5. pontjában megadott címre.

11.10 Ha a Vevő a jelen ÁSZF 11.2. pontja értelmében eláll a szerződéstől, és az Eladónak használt, sérült vagy hiányos árut küld vissza, vagy ha az áru értéke az áru tulajdonságainak és funkcióinak megállapításához szükséges kezelésen túlmenő kezelés következtében csökkent, az Eladó jogosult a Vevővel szembeni kártérítés érvényesítésére az áru javításána, eredeti állapotba hozatalának értékében, illetve jogosult követelni a Vevővel szemben az áru értékcsökkenésének megtérítését.

11.11 A Vevő köteles legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül az árut és annak tartozékait beleértve az ajándékokat, dokumentációt, használati utasítást, jótállási jegyet, fizetési bizonylatot stb. eredeti csomagolásban, sértetlen és szétszett átvételi állapotban az Eladónak vissza küldeni vagy átadni.

Ha a Vevőnek az áruval együtt ajándékot adnak, az ajándékozási szerződés az Eladó és a Vevő között azzal a feltétellel jön létre, hogy ha a Vevő eláll az Adásvételi szerződéstől, az ajándékozási szerződés az ilyen ajándék tekintetében hatályát veszti, és a Vevő köteles az ajándékot az áruval együtt az Eladónak visszaszolgáltatni. Amennyiben az ajándék visszaszolgáltatása nem történik meg, ez a Vevő jogalap nélküli gazdagodásának minősül.

11.12 Elállás esetén az áru Eladóhoz vagy az Eladó által az áru átvételére meghatalmazott személyhez történő visszaküldésének közvetlen költségét a Vevő viseli. Az áru visszaküldésének közvetlen költségét ésszerűen nem lehet előre kiszámítani. A rendelkezésre álló adatok alapján ezeknek a költségeknek a becsült összege az áru méretétől, súlyától, szállítási távolságtól, futárszolgálat árjegyzékétől függően 2-150 euró között mozog.

11.13 Elállás esetén az áru visszaküldésének közvetlen költségét a Vevő viseli még akkor is, ha az áru jellegéből adódóan az nem küldhető vissza a szokásos postai úton. Az áru visszaküldésének közvetlen költségét ésszerűen nem lehet előre kiszámítani. A rendelkezésre álló adatok alapján ezeknek a költségeknek a becsült összege az áru méretétől, súlyától, szállítási távolságtól, futárszolgálat árjegyzékétől függően 2-150 euró között mozog.

11.14 Ha a Vevő a jelen Általános Szerződési Feltételek 11.4. és 11.5. pontjában felsorolt kötelezettségeinek valamelyikét nem teljesíti, az Adásvételi szerződéstől való elállás érvényét és hatályát veszti, így az Eladó nem köteles az igazolhatóan befizetett pénzösszeget visszaküldeni a Vevőnek a jelen ÁSZF 11.8. pontja alapján, és jogosult az áru Vevő részére történő ismételt kézbesítésével kapcsolatos költségek megtérítésére is.

11.15 A Vevő nem élhet elállási jogával, ha a szerződés tárgya:

  1. a Vevő sajátos igényei szerint készített, személyre szabott vagy kifejezetten egy Vevő számára tervezett áruk szállítása,
  2. védőcsomagolásba zárt áru szállítása, amely higiéniai vagy egészségügyi okból vissza nem szolgáltatható, és amelynek védőcsomagolása a kiszállítást követően sérült, illetve amely tulajdonságai miatt nem küldhető vissza,
  3. olyan áruk szállítása, amelyek jellegüknél fogva a kiszállítást követően elválaszthatatlanul keveredhetnek más árukkal - pl. készletek és egyéb különleges akciók és csomagok (ebben az esetben az elállás a teljes készletre vagy csomagra vonatkozik),
  4. gyors minőségcsökkenésnek vagy romlásnak kitett áru szállítása,
  5. a webáruház szállítási pontján személyesen átvett, a Vevő által ellenőrzött és áttekintett áru szállítása.

11.16 Személyes átvétel esetén az elállási jog nem érvényesíthető, mivel a Vevő az árut az átvételkor személyesen megtekintette és ellenőrizte.

11.17 Elállás esetén a Vevő az árut visszaküldi a következő címre: Katkyn s.r.o., Areál Istrochem, Vajnorská 127/C, 83104 Bratislava. Az elállási jog személyesen a telephelyen nem érvényesíthető.

12. Online vitarendezési platform

A Vevő az általa kiválasztott nyelven a http://ec.europa.eu/consumers/odr/ honlapon elérhető online vitarendezési platformon (a továbbiakban csak „OVP“) keresztül is kezdeményezheti az online vásárlással kapcsolatos panaszának rendezését. A Vevő az OVP-n keresztül rendezett vita esetén egy elektronikus űrlap kitöltésével nyújthatja be panaszát. Az általa benyújtott információknak elegendőeknek kell lenniük az alternatív online vitarendezési alany meghatározásához. A Vevő panaszát egyéb mellékelt dokumentumokkal is alátámaszthatja.

13. Termékértékelések

Az Eladó jogában áll kérni a nem megfelelő kifejezéseket, hamis, az adott termékkel nem összefüggő, más honlapokra utaló vagy egyéb módon megtévesztő, hiányos információkat tartalmazó és ezáltal a cég jó hírnevét károsító értékelések visszavonását vagy megjelenítésük megakadályozását.

Az Eladó köteles a közzétett értékeléseknél tájékoztatást adni arról, hogyan biztosítja az általa árusított termékek értékelésének hitelességét, amennyiben a Vevőknek lehetőségük van a vásárolt termékeket véleményezni.

14. Ajándékutalványok (tanúsítványok)

14.1 Az Eladó által kiállított ajándékutalványok (tanúsítványok) az Eladó webáruházában forgalmazott áru megvásárlására felhasználható. Eltérő rendelkezés hiányában az Ajándékutalvány kizárólag áruk vásárlására használható fel, szolgáltatások, szállítási vagy egyéb díjákra nem váltható be.

14.2 Az ajándékutalvány értéke az utalványon szerepel ÁFÁ-t tartalmazó összegként, az ajándékutalvány kedvezményként működik a megrendelt áru teljes árából ÁFÁ-val. Az ajándékutalvány csak teljes értékén egy vásárláson belül használható fel, részenként nem váltható be. Névérték feletti bevásárlás esetén a különbözetet a Vevő fizeti meg, névérték alatti beváltás esetén a különbözet visszatérítésére nincs lehetőség.

14.3 Az ajándékutalvány készpénzre nem váltható át. Az ajándékutalványra vásárlt árutól való elállás esetén a Vevő jogosult a vételár visszatérítésére ajándékutalvány formájában (az ajándékutalvány kézbesítésére a Vevő által megadott címre).

15. Bazár

15.1 Az Eladó a webáruházában lehetőséget kínál bazáráru vásárlására is. Bázáráru alatt kicsomagolt, sérült csomagolású vagy visszaküldött használt áru értendő.

15.2 A bazárárura vonatkozó szavatossági idő az áru átvételétől számított 24 hónap.

15.3 A reklamált bazárárur nem cserélhető új árura.

15.4 Eltérő rendelkezés hiányában, a bazáráruval kapcsolatos panaszra a reklamációs rend rendelkezései alkalmazandók.

15.5 A bazáráru nem reklamálható a „hiba” illetve egyéb okból, melyből kifolyólag az áru leszállított áron volt értékesítve.

16. Nyeremények és nyereményjátékok

Nyereményjátékok általános szabályai:

16.1 A nyereményjáték az interneten van közzétéve. A nyereményjátékban részt vehet minden magyarországi lakóhellyel és kézbesítési címmel rendelkező természetes személy (a továbbiakban csa „Résztvevő“ vagy „Játékos“). A játékban a 18 évesnél fiatalabb személy esetében csak törvényes képviselője útján vagy jóváhagyásával vehet részt. A nyereményjátékban nem vehetnek részt a játék szervezőjével munkaviszonyban álló és/vagy a verseny szervezésével kapcsolatos tevékenységben közvetlenül részt vevő személyek és családtagjaik, különösen ezen személyek közvetlen rokonai, testvérei vagy házastársai (háztartást alkotó személyek és közel álló személyek a Polgári törvénykönyv 116. és 117. §§-ai értelmében).

16.2 Minden Vevő, aki árut rendel és kifizeti annak vételárát, részt vesz a sorsoláson. A megrendelt áruval együtt a Vevő egy e-mail értesítést kep a nyereményjátékba való besorolásról. A nyereményjátékba nem lesznek besorolva azok a Vevők, akik leadják a megrendelést, de a megrendelt árut nem fizetik ki, nem veszik át, esetleg 14 napon belül visszaküldik. A Szervező kisorsolja a nyereményjáték nyerteseit a Szervező székhelyének címén. Ugyanakkor kisorsol 5 tartalék játékost arra az esetre, ha a Szervezőnek nem sikerül a nyertesekkel kapcsolatba lépni, vagy a nyertes a nyereményt elutasítja..

16.3 A nyertesekkel a Szervező telefonon, majd e-mailben felveszi a kapcsolatot, és értesíti őket a nyeremény átvételének pontos helyéről és időpontjáról. A nyertes a Szervező által küldött értesítés után 5 naptári napon belül visszaigazolja a nyereményátvételi szándékát. Ennek hiányában a nyertesnek a nyeremény átvételére vonatkozó joga megszűnik, és automatikusan a tartaléknyertestek lépnek helyébe, akikre azonos feltételek vonatkoznak. A régi nyertes ezek után a nyereményre nem jogosult. Ha továbbra sem sikerül felvenni a kapcsolatot a nyertesekkel, az át nem vett nyeremény a nyereményjáték Szervezőjének birtokában marad.

16.4 A Szervező nem vállal felelősséget semmilyen kárért vagy a Résztvevők egyéb igényeiért, amelyek a Résztvevő hibásan, illetve pontatlanul nyújtott adatai, valamint a nem igényelt vagy a Szervező által meghatározott helyen és időben nem átvett nyeremény miatt keletkeztek. Ha a Szervező megállapítja, hogy a Résztvevő valótlan adatokat vagy információkat közölt vele, jogosult a Részvevőt a Játékból kizárni, ill. megtagadni a nyeremény átadását. A Szervező továbbá jogosult kizárni a Játékból azt a Résztvevőt, aki
- a játékszabályokkal ellentétben cselekedett vagy cselekedni szándékozott,
- a nyereményt csalárd vagy erkölcstelen módon próbálta megszerezni vagy
- Szervező jónevét és hírnevét bármilyen módon, akár potenciálisan is károsította.

16.5 A nyeremény jogi úton nem követelhető, másra át nem ruházható, készpénzre nem váltható. A Résztvevők tudomásul veszik, hogy a nyeremény bírósági úton történő behajtása a Tt. 40/1964 sz. törvény Polgári törvénykönyv 845. §-a értelmében nem lehetséges. A díjakból és nyereményekből származó bevételek adókötelesek a Tt. 595/2003 sz., a jövedelemadókról szóló módosított törvény értelmében.

16.6 Szervező fenntartja a jogot, hogy jelen Játékszabályzat feltételeit saját belátása szerint kiegészítse vagy módosítsa, különösen, de nem kizárólagosan a sorsolás módját, helyét és időpontját, a tartaléknyertesek számát, a játék megszakítását, felfüggesztését, elhalasztását, törlését stb.. A Szervező a Játékszabályzatot és annak módosításait a www.mackojatek.hu oldalon teszi közzé. A Szervező nem téríti meg a Résztvevők nyereményjátékban való részvételével vagy a nyeremény átvételével kapcsolatos költségeket.

16.7 A nyereményjátékon való részvétel önkéntes, a Résztvevő a nyereményjátékon való részvételével kifejezi a Játékszabályzattal való egyetértését. A szábályzat teljes körű leírása a nyereményjáték időtartama alatt írásos formában a következő címen érhető el: Katkyn, s.r.o., Račianska 88 B, 831 02 Bratislava.

17. Záró rendelkezések

17.1. Eladó fenntartja a jogot a jelen ÁSZF módosítására. A jelen ÁSZF-ben bekövetkezett módosítások írásbeli értesítési kötelezettsége az Eladó webhelyén történő elhelyezésével teljesül.

17.2 Ha az Adásvételi szerződés írásban jött létre, bármilyen módosítása is írásos formában történik.

17.3. Jelen Általános Szerződési Feltételek a Vevővel szemben a Vevő általi elektronikus megrendelés elküldésével lépnek hatályba.

17.4. Vevő a megrendelés elküldésével kijelenti, hogy a jelen ÁSZF megismerte és azokkal teljes egészében egyetért.

17.5 Szerződő felek megállapodtak, hogy az egymás közötti kommunikáció elsősorban e-mailben, illetve postai küldemény formájában történik.

17.6 Jelen Általános Szerződési Feltételekben nem szabályozott jogviszonyokra a szlovák Polgári Törvénykönyv, a Tt. 284/2002 sz. törvény által módosított Tt. 128/2002 sz., a belső piac fogyasztóvédelmi célú állami ellenőrzéséről, valamint egyes törvények módosításáról szóló törvény által módosított Tt. 22/2004 sz., az elektronikus kereskedelemről törvény és a Fogyasztóvédelmi törvény vonatkozó rendelkezései az irányadók.

18. Webhely használat feltételei

A Katkyn, s.r.o. társaság minden jogot fenntart. A Katkyn, s.r.o. írásos engedélye nélkül tilos a tartalom - részben vagy egészben - bármiféle felhasználása, különösen szövegek (leírások), képek, fényképek vagy minták bármilyen mechanikus vagy elektronikus úton történő sokszorosítása és terjesztése.

Az ÁSZF mellékletei

I. sz. melléklet – Elállásinyilatkozat-minta (papíralapú forma)

II. sz. melléklet – A Vevő 14 napos elállási jogának érvényesítéséről szóló útmutató

Kellemes vásárlást kívánunk Önnek e-shopunkban!

Pozsonyi játékbolt és Mackojatek.hu webáruház

*Jelen Általános Szerződési Feltételek 2024.07.01-vel lépnek hatályba, és hatályon kívül helyezik az Általános Szerződési Feltételek korábbi változatait. Az Eladó fenntartja a jogot, hogy előzetes értesítés nélkül módosítsa a feltételeket

19. Felelősség

A Katkyn, s.r.o. társaság felhívja a figyelmet arra, hogy a webáruházainak honlapjain található információk részben harmadik felektől származnak, tárgyi és műszaki pontatlanságokat vagy tipográfiai hibákat tartalmazhatnak, és előzetes értesítés nélkül frissíthetők. A Katkyn, s.r.o. bármikor előzetes értesítés nélkül módosíthatja az oldalain leírt termékeket és szolgáltatásokat, és nem garantálja azok tartalmának pontosságát.

A Katkyn, s.r.o. társaság nem vállal felelősséget a saját vagy hivatkozott weboldalakon található információk felhasználása által okozott közvetlen, közvetett, rendkívüli vagy egyéb következménykárokért, beleértve (de nem kizárólagosan) az elmaradt hasznot, költségeket, a tevékenység megszakítását és egyéb károkat. A Katkyn, s.r.o. a törvényből eredő garanciákon és olyan garanciákon kívül, amelyeket webáruházainak honlapjain a termékek beszállítói és szolgáltatói a törvény hatályán túlmenően vállalnak, semmilyen egyéb garanciát nem vállal, kivéve, ha ez a termékek vagy szolgáltatások mellett kifejezetten fel van tüntetve.